En grov miss av Coop online

Idag blev jag arg!

Vi har ett tag haft Coops matlåda och varit helnöjda. Matlådan har varit anpassad för 4 dagar och 4 personer. Inför semestern tänkte jag dock till och lade på inrådan av Coop online själva upp ytterligare ett abonnemang men nu för 2 personer. Mer lämpligt då det skulle vara färre personer hemma. Den vanliga matlådan för 4 personer ”pausade” jag. Efter semestern, återigen på inrådan av Coop online, skulle jag avsluta abonnemangen för 2 personerslådan. Idag skulle jag göra den förändringen.

Döm om min förvåning när matlådan för 4 personer är makulerad. MAKULERAD, och då inte av mig. (Den för 2 personer fanns kvar.)

Jag skickade iväg ett mail och blev för en stund sedan uppringd av en av deras kundservicemedarbetare som berättade att hon hade jobbat med registervård och tagit bort dubbletter. De brukade vara felaktiga sade hon. Jag blev inte mindre irriterad och informerade henne om att 1, det var två OLIKA abonnemang och 2, de var inte felaktiga, de. Hon sade att hon beklagade men att hon hade försökt ringa mig för att dubbelkolla. Mycket riktigt hade jag ett missat samtal på mobilen men hon kunde inte riktigt förklara varför hon, utan att få tag på mig, hade makulerat det ena abonnemanget.

Sen erbjöd hon att hjälpa mig. Om jag gav henne mina användaruppgifter så kunde hon lägga upp det igen. Qué???? Även betalkortsnummer och lösenord… Dubbelqué???? Jag kunde nästan inte formulera hur upprörd jag blev utan att vara otrevlig. Tanken hade ju slagit mig nu att hon kanske var ny på jobbet och hade flera hundra andra att ringa om samma sak. Hon insåg det olämpliga och bad återigen massor om ursäkt och beklagade det hela. Suck.

Nu har JAG lagt upp abonnemanget för 4 personer igen och avslutat det andra men jag är fortfarande irriterad. Det som irriterar mig mest är att jag fram till nu varit väldigt nöjd och att den här incidenten skickar ner Coop online i källaren. Nu har de helt klart en uppförsbacke framför sig med att få mig nöjd igen. Kommer nog på att skicka iväg ett mail och fråga hur jag kan vara säker på att det inte händer igen…

uppdatering 2 dagar senare:

Blev precis uppringd av samma person som jag hade ovan telefonsamtal med. Hon bad återigen om ursäkt och vill meddela mig att min nästa leverans givetvis blir kostnadsfri. Snyggt räddat!

Lämna en kommentar