Vindlande vägar och keramik

Vi åkte till Castelli för att se och köpa inhemsk keramik. Svågern har ett favoritställe och vi välkomnades varmt och bjöds på espresso.

Vilket ställe. Hade lätt kunnat spendera massor om det inte var så att det ska transporteras hem också.

Lite köpte vi och butiksägaren/målaren packade in sakerna omsorgsfullt åt oss

Även Castelli är en gullig by med storslagna vyer.

Appenninerna

Vidare till Isola de Gran Sasso där vi åt en mumsig lunch.

Där finns också helgedomen för San Gabriele samt en vacker gammal kyrka.

Nu hade det klarnat upp och temperaturen steg sakta.

Det blev terasshäng i Arsita resten av eftermiddagen innan vu tog oss till byns restaurang för middag

Kvällens middag blev oricken över iet på en underbar dag. Besöket ger verkligen mersmak och vi vet att vi kommer att komma tillbaka fler gånger.

Bilsightseeing

Vi trodde att vi skulle möta våren men fick åtta grader, regn med åska och tom lite snö i vägkanten. Det fick bli både solglasögon och paraply på utflykten igår.

Vi började med ett stopp i den gamla delen av Penne

Husen har skadats i omgångar av jordbävningar, senast 2016 då det var en relativt stor. Det renoveras överallt

Efter ett fikastopp hamnade vi i Castiglione på en bar. För sedan åka vidare till en by som hängde på bergskanten. Montefino

Makalösa utsikter överallt!!

Trots vädret njuter vi till fullo

Idag verkar det kunna bli sol så vi håller tummarna

Långhelg

Vid 22-tiden igår var vi framme i Arsita. Vi flög från Landvetter vid tre och körde sedan hyrbil på slingriga smala vägar där man inteville ha möte. Temperaturen som mötte oss i Rom var 20 grader men sjönk sedan och framme i Arsita var det tyvärr bara 9 grader.

Verkligen roligt att vara här och se hur svågern har det i sitt nya hem.

Det har tagit tid…

..att återhämta mig efter jul- och nyårshelgerna Jag tycker att det är jobbigt med denna konsekvens av min stroke även om jag självklart är tacksam att jag kan och får uppleva helgerna.

I retrospekt var det kanske överdrivet optimistiskt att bjuda in nyfunna vänner helgen före jul. Att dessutom lägga in ett besök på jul på Liseberg där det var extremt mycket folk kanske rent ut var korkat.

Först nu börjar jag landa igen vilket innebär att hjärntröttheten är hanterbar.

Maten till jul har vi ett mycket väl fungerande system för.Ett system som vi förfinat sedan 2018. Inget saknades och ingen behövde stå med allt.

Vi hade tagit hem husbilen så att jag kunde gå undan och vila med jämna mellanrum. Ett riktigt bra hack. även om det skulle visa sig att det skulle bli riktigt kallt och därmed halt just dessa dagar men jag klarade mig utan vurpor.

Nyår skulle vi firat i Kungsäter med vänner men så blev det inte pga sjukdom. Istället fick det bli hemma vilket min hjärna säkert uppskattade.Maken bjöd på fyrarätters och yngsta dottern som jobbar inom vården väntades in för huvudrätten.

Nu är vardagen här och vi är återigen 2 vuxna och 1 hund i hemmet. Rutinerna börjar ramla på plats och vi ser fram emot ett oskrivet 2024 med nya spännande upplevelser men de vänner vi lite med ett tag till även om vi redan hunnit med ett kalas.

Heja mig!

I maj gick jag en utbildning för att bli individuell tränare i gymmet på Friskis Fyra daga i skolbänken var inte helt ojobbigt i och med effekterna av min stroke. Det var teori blandat med praktik och rätt krävande. Efter utbildningen gör man ett praktiskt prov.

Första försöket misslyckades jag med så det var bara stt bryta ihop och komma igen, något jag är bra på.

Jag har fått mycket pepp och stöd från min n förening och övning har varvats med teoriplugg.

Förra onsdagen gjorde jag ett nytt försök och BLEV GODKÄND!!

Vilken revansch mot stroken.