Kundservice

Jag: (efter att ha väntat i telefonkö i tio minuter) Hej, jag har fått en telefontid med min läkare och behöver ändra telefonnummer.

Hon: Jaha. Men vi har använt det nummer som vi har.

Jag: (vänligt) det nummer ni har är inte rätt.

Hon: (snorkigt) Vi har inte gjort fel. Det nummer som står där är rätt nummer. Vi använder alltid det nummer som vi har fått av patienten. Det kan inte vara fel.

Jag: (väldigt vänligt) Det numret har ni kvar sedan gammalt och jag har bytt telefonnummer så om läkaren ringer på det nummer som ni har angett kommer ingen att svara.

Hon: (aningens mindre snorkigt) Jaså – vill du ändra numret?

Jag: (efter att ha tagit ett djupt andetag) Just det. Det var ju det jag sade från allra första början. Numera har jag följande nummer

Hon: Vad bra. Då ringer doktorn det numret istället.

Jag: Tack så mycket och trevlig helg!

Suck…

Annonser

4 thoughts on “Kundservice

  1. Duuuuuh!!!

    Det är i fas med en gång för tio år sen då jag gick in på husläkarmottagningen för att boka en tid. Det gick inte. Tid bokar man på telefon. Jaha, vad är det för nummer? Jag fick det. Okej, när är det telefontid då? Nu. Jaha. Men jag kan inte boka när jag ändå är här då? Nej.

    Ja, vad skulle jag göra? Jag stoppade handen i fickan, tog upp telefonen och ringde. Den blicken jag fick av sköterskan när det ringde på hennes telefon, hon svarade och fick mig i örat var ju inte att leka med. Men då kunde jag boka en tid.

    Sen bytte jag vårdcentral.

    Och jo, det är sant. Det är inte nåt jag hört nån säga, jag var där.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s