2:a chansen – tror inte det

Döttrarna sitter och tittar på 2:a chansen på SVT. Jag började titta men gav upp. Det är bara för mycket.

Tur att det finns annat att göra. Som att lägga in tvätt. Trots att vi numera har väl fungerande tvättrutiner hemma (this&that: Rapport från tvättstugan) lägger tvätten inte in sig själv. Inte ens min. Konstigt?! När maken dessutom är bortrest och hans säng är ett utmärkt ställe att lägga min rena tvätt på har det samlats en del där… I och med att han kommer hem på måndag så behöver jag ta mig i kragen och lägga in den.

Det borde inte ha dröjt till nu – den är ju redan vikt….

Riktigt tokröj

Martin Stenmarck var ju helt galen i gårdagens program av Så ska det låta. Mellandottern påstod att hon kände igen sig själv i honom då och då. Undrar vad hon tänkte på för hon har varken kort hår eller skäggstubb…

Men vi hade riktigt roligt i soffan framför TV’n.

Lördag morgon och det är alldeles tyst i huset

Med tre tonårsdöttrar i huset behöver man inte vakna tidigt på helgen.

Klockan är lite över 10 och jag har varit vaken en liten stund. Det är alldeles tyst i huset och jag vet att om jag inte väcker döttrarna om en stund kan de sova fram till lunch.

Tänker gå ut i köket och laga frukost. Med nybakta frallor (bakeoff), varma croissanter och Brämhults underbara Jordgubb/lime-dryck. Sen väcker jag dem!

Glöm vårtecken – det snöar ute!

Man ska aldrig ta ut något i förskott och våren var inte på väg den här gången heller. Dags att plocka fram snöskyffel och sopkvasten igen.

Äh – egentligen spelar det inte mig så stor roll än. Det är helt ok med snö i mars. Däremot vill jag gärna ha sol och värme från början av maj och gärna hela september ut.

Däremot vet jag att maken inte kommer att vilja lämna planet om det ligger snö när han landar i Sverige på måndag.

Det påminner mig om vinter/våren 2006. Även då reste maken mycket, då på Filippinerna, Indien och USA. 2006 var vintern när isen gick upp först i början av april – och det är extremt här på Västkusten.

Jag vill minnas att han inför resan i mitten av februari iskallt (hihi) räknade med att snön skulle vara borta när han kom hem 10 dagar senare. Vad möts han av när han landar? Snöstorm!

Nästa resa i början av mars samma sak. När han sedan åker till USA i slutet av mars är han dock helt övertygad om att denna gång kommer den verkligen vara borta när han kommer hem och han riktigt längtar efter att börja vårrusta båten. Det ser bra ut och är töväder under tiden han är i USA och det verkar som om han denna gång ska ha rätt. Hemresan närmar sig och – när planet går in för landning på Landvetter dalar flingor stora som lakan mot marken. Han trodde inte sina ögon.

Sen gick det i och för sig fort och två veckor senare var båten sjösatt. Undra hur det blir i år?