Jag hade verkligen sett fram emot kvällen. L och jag, på Stationshuset med – lite vin och god mat och bara prata! Jag hade tom fixat så att jag skulle slippa åka buss tack vare en snäll granne.
Kategori: Familj och vänner
Veckovill
Jag kände mig så duktig när jag hade skickat iväg grattis-sms:et till min kusin. Tills jag kom på att det är imorgon han fyller år… snabbbt iväg med ett till och svaret tillbaka löd:
HAHA tack
Han uppskattade gesten i alla fall (tror jag)
Bushfires
Maken är på tjänsteresa i Australien och har idag (hans igår) blivit varse de hemska skogsbränderna som härjar. Läs hans blogginlägg här.
Man får lätt ett annat perspektiv på sitt eget gnäll på väder som här hemma ena dagen innebär regn, nästa snö och dessutom lite mycket vind då och då. Dags att sluta gnälla tror jag. Det finns de som hade jublat över regn idag – Massor med regn.
180 års klokskap
Det står min farmor och mormor för tillsammans. Dessa två damer är dessutom bland de envisaste jag någonsin träffat och jag vet att det är ett släktdrag!
Har tillbringat flera timmar med dem idag och är så glad för det. Glad för att de finns nära mig och glad för allt de berättar. De är så visa, båda två.
För några veckor sedan förstod inte farmor vilken grej det var med hennes kommande 90-års dag. Men nu ser även hon fram emot den och det firande som kommer att ske. Hon har förstått att den kommer att betyda mycket för alla oss som är med och gläds nu med oss. Det är jag glad för.
Jag är även glad för den glädje min mormor utstrålade när hon berättade att hon kunnat gå med hjälp av ett gåbord. Fyra varv runt rummet. Och att hon själv kunde välja vart hon skulle gå. Nu siktar hon på att kunna gå med rullator före sommaren. Och så envis som hon är så kommer hon lyckas – det vet jag!
Vilken underbar dag jag har haft idag!
Mellandottern pratar om att åka på Peace & Love i Borlänge i juni. Det kommer nog att krävas en del diskussioner om det först skulle jag kunna tänka mig och en hel del bra argument.
Jag erbjöd mig att köra henne till Kookskonserten (som är den som lockar mest säger hon) och vara kvar tills den var slut så att hon kunde åka med hem då. Hon nappade inte på idén. Själv tyckte jag att den var riktigt bra.