Snart på väg

Om en liten stund blir jag upphämtad av A och N. I Göteborg plockar vi sedan upp maken för att sedan checka in på SAS Radisson. Ikväll ska vi nämligen till Kronhuset på konsert/middag med Stefan Andersson (ni vet han med Catch the moon…). Föreställningen nu heter Genom Historien och jag räknar med en god blandning av nya och gamla låter. Av det jag sett på menyn så lär vi inte gå hungriga därifrån heller. Vad sägs om :

Välkomstdrink varm punsch alt alkoholfritt cider

Förrätt: Ostindiefararsoppa som kommer lastad med fisk och skaldjur och smör&bröd.

Varmrättsplateu med Movitzkyckling, Mats cheddarspäckade lamm och svartkryddade revben serveras med en klar potatissallad, kryddstark tomatsalsa, gurkyoughurt & majsaioli.

Dessert Gustavbakelse med smak av vit choklad och hallon

Men först blir det bubbel och umgänge på hotellet. SKÅL!

Sommarminnen

Fick ett MMS idag. Det var från C som vi seglade med i somras. Hon skickade bilden här bredvid (tagen på Väderöarna) och skrev:

Hej 🙂 kommer du ihåg hur bra vi hade det?

Visst gör jag det och jag längtar redan till sommaren 2009. Det är tur att vi går mot ljusare tider…

Lite lyx i vardagen

Maken överraskade idag med att boka in oss på SAS Radisson i Göteborg nästa fredag. I julklapp fick han två biljetter till en konsert/middag med Stefan Andersson i Kronhuset den 16 januari och nu blir det alltså en hotellnatt i Göteborg också. Vilken lyx!

Extra roligt är att våra vänner A och N också ska med och också sover kvar. Jag ser verkligen fram emot en mycket trevlig fredag och lördag. För förrutom arrangemanget ska vi nog hinna med lite shopping i stan under lördag förmiddag.