Oavslutade meningar

Döttrarna har pikat mig ett tag. Pikningar är i och för sig vardagsmat hemma hos oss alltid men detta har varit något utöver det vanliga…

Mamma – du avslutar ju aldrig dina meningar!

Och jag kan hålla med dem – men idag fick det hela sin förklaring. Jag får aldrig prata till punkt och därför har jag överlåtit till döttrarna att avsluta mina meningar. Det gör de ju oavsett. Det blev hur tydligt som helst idag.

Kul tycker jag!

Maken är en klippa

Igår skrev jag om att jag av misstag hade städat bort mängder av gamla inlägg. De är nu tillbaka igen. Maken kom på att jag hade kvar filen som jag exporterade från förra bloggsiten och kunde importera den hit igen. Enda kruxet var att jag var tvungen att ta bort de som redan låg som importerade och det kunde jag bara göra inlägg för inlägg så det tog en liten stund.

Men nu är det gjort.

Dessutom är jag glad över flera av inläggen på hans blogg.

Nu ska jag ut och skotta snö – blötsnö…

Vänner är guld värda (och lite Åke från Åstol)

Har precis kommit hem från de mycket goda vännerna på Tjörn efter en heltrevligt kväll. Det började med bubbel samtidigt som vi lagde för-, varm- och efterrätt tillsammans. Maten åt vi sedan till melodifestivalen – alltså framför tv:n. N hade flyttat om möblerna så att alla kunde se riktigt bra. Allt utom efterrätten (som jag hade misslyckats med) var supergott och själva melodifestivalen var en positiv upplevelse.

I alla tidningar hade det stått om ”det svagaste startfältet hittills” men jag tyckte tvärtom. Och när sedan EMD körde igång var jag såld. SÅ bra! Kommer på mig själv att vissla på den hela tiden – den har fastnat!

Efter melodifestivalen dök filmen Åke från Åstol upp – vilken höjdare. Jag hade inte sett den och skrattade så jag tjöt… De två äldsta döttrarna var starkt skeptiska först men kan nog erkänna nu i efterhand att den faktiskt var rolig.

Kanske är det mest roligt för oss som känner till Tjörn och Åstol…

Efter detta fastnade vi framför videofilm från när A & N’s tvillingar föddes (9 veckor för tidigt). Att få se det var verkligen roligt (vi började umgås med A & N först när tvillingarna var ca 1 år) för vi hade inte sett det tidigare. Det är rätt lustigt egentligen. De är inte särskilt lika och redan som nyfödda syntes det vem som var vem – ändå finns det många som inte ser skillnad på dem…

Efter en trevlig kväll är vi nu hemma igen och åtminstone jag stoppar in kvällen bland det jag vill komma ihåg länge. Tack A och N!

Melodifestivalkväll

Strax dags att åka till Höviksnäs för en melodifestivalkväll hos A & N och deras tvillingar H & L. Känns som om melodifestivalen blir det sekundära och maten och umgänget mer primärt.

Hur som helst så ser jag fram emot det – det ska bli trevligt!

Undrar över hur många andra familjer som har liknande planer? Inte att åka till just A & N men själva upplägget på kvällen… Några stycken skulle jag kunna tänka mig.

Imorgon vill jag sova tills jag vaknar

Så sade jag igår när jag skulle gå och lägga mig. Vi har nämligen lite olika sömnbehov maken och jag. Han vaknar ofta mycket tidigare än mig och jag vill oftare sova lite längre utan att bli väckt…

Svaret jag brukar få lyder:

man sover alltid tills man vaknar.

..och det gjorde jag.

Idag är det dags för handbollsmatch för yngsta dottern. Det är riktigt roligt att titta på och emellanåt är de ruggigt duktiga. Yngsta dotterna är målvakt och att hon vågar stå där när bollarna viner runt öronen är något som övergår mitt förstånd men vass är hon. Hoppas att det går bra idag. Det är första matchen för henne sedan hon kom tillbaka efter skadan.

Det lär bli nervöst.