Kvantum Arena

Här tränar yngsta dottern handboll.

Vi har tur som har en ny och fin hall. Det finns riktiga skräckhallar som ungdomar håller till i har vi sett när vi varit runt på matcher. Det har faktiskt även våra ungdomarna förstått. Och jag vet att de uppskattar den.

Till helgen är det hemmamatch men nästa helg ska de till Färjelanda. Jag hade hoppats kunna åka med men det är en ledaraktivitet på Friskis (och de har vi inte lika många av som yngsta dottern har handbollsmatcher).

Träningsglädje

Dags att byta om och åka till Friskis för att träna. Malin kör sitt medelpass och det är sådär härligt skönt och genomtänkt – och så har hon bra musik också.

Sen blir det tyvärr lite stressigt: hem, duscha, äta och vara klar för att köra yngsta dottern till handbollsträningen. Allt på ca 30 minuter. Kanske kan jag fjäska med någon av döttrarna att göra en omelett till mig medan jag duschar.

Handbollsglädje

Yngsta dotterna ska idag få vara med på handbollsträningen igen. Hon har haft ett två veckor långt uppehåll pga ont i knäet. Just knäproblem brukar vara vanligt bland handbollsspelare och allvarligare problem vill vi att hon ska slippa. Just nu har hon fått övningar att göra på balansplatta samt att vi ska titta på inlägg till hennes skor.

Hon är inte bara lycklig över att få vara med på träningen igen utan även för att jag idag har anmält henne till HK Aranäs Sommarhandbollsskola. Det är flera av tjejerna i laget som är anmälda och det känns som om det blir en bra avslutning på sommarlovet. Dessutom kanske hon kan tycka att det är ok att följa med ut och segla några veckor först.

Men först blir det träning ikväll och jag lär nog återkomma med en rapport om den senare.

Fiffig manick i köket

Vi har en fiffig pryl hemma i köket.

Det började med att döttrarna alltid lyssnade på musik från sina mobiler så fort de hjälpte till i köket. Det lät för dj**ligt rent ut sagt. Eller så lyssnade de musik i sina iPods och då hörde de inte oss.

Så vi investerade i en smart högtalare. Man kan docka sin iPod eller koppla in sin mobiltelefon och helt plötsligt är ljudet bra. Dessutom funkar den som laddare också.

Huruvida musiken är bra beror nog mest på lyssnaren…