Hurra!

Idag fyller min svägerska jämna år. Det är en duktig svägerska jag har. Riksspelman är hon och Zornmärken i olika valörer har hon. Dessutom har hon gett ut två böcker.

Tyvärr bor hon ända borta i Östersund så någon tårta tillsammans med henne blev det inte. Det får bli en virtuell tårta istället.
Grattis på födelsedagen!

Ny vecka och nya ambitioner

Varje söndag (nästan) försöker jag planera veckan lite löst. Det är många bollar som är uppe i luften och de ska plockas ner en och en och i rätt tid. Nu till veckan ska maken dessutom till Barcelona tisdag – fredag.

Kommande vecka handlar bland annat om:

  • Handla – kan inte skjuta upp det längre. Mellandotterna kommenterade också att man i tvprogrammet Lyxfällan varnat för att inte storhandla en gång i veckan – så nu vill man ju föregå med gott exempel.
  • Leka taxi. Det handlar framförallt om yngsta dottern och hennes handbollsträningar men måndagar brukar vara ett avskräckande exempel av hur det kan vara. Hem direkt efter jobbet och byta om inför Friskis, få med mig äldsta dotterns Friskiskläder och möta henne på Friskis kl 17.29 (senast), hem efter att ha lett pass, duscha och äta middag (som någon vänligt dotter lagat), hämta äldsta dotterna på Friskis och sedan direkt vidare till yngsta dotterns målvaktsträning som borde var slut ungefär då. Hemma igen ca 21….
  • Naglar – trevlig inslag denna vecka
  • Mera ”taxi”
  • Säkert mera handla
  • Hoppas kunna träna…Vill träna!
  • Mera ”taxi”

Konstigt nog brukar det ändå flyta på rätt skapligt. Och numera funkar ju tvätten i alla fall.

Ingen vill åka och handla

Vi skjuter alltid upp vår mathandling. Det är bara inte roligt. Så nu är vi där igen. Vad ska vi äta till middag? Frukosten imorgon fixar vi med det som finns hemma, men inte middagsmat. Kanske ska vi hitta nya rutiner för handling också? Precis som vi gjorde med tvätten… Förslag någon?

Det får bli hämtmat ikväll!

Jag fick ett mail

Det var från min bror. Han berättade att jag ska bli faster igen. I augusti är det dags – då blir min guddotter storasyster.

Det fick mig att tänka på när mellandottern föddes. Äldsta dottern hann knappt hem till barnvakten innan det var dags att komma och hälsa på nya systern. När hon kom gående mot oss i sjukhuskorridoren var det en sköterska som utbrast:

det var en liten storasyster

Tja – det är ju bara 15 månader emellan dem – men det är en helt annan historia 🙂

Man kan få träningsvärk av olika saker

Igår var det som bekant fredag. Först en vanlig arbetsdag och sedan hade jag lovat att hoppa in istället för en annan ledare och leda ett Friskispass. Det kom massor av folk och det gick riktigt bra. Det är klart att man blir glad när man får kommentarer om att passet är roligt och att musiken är bra. Även om jag den här gången kände mig rätt säker på att passet var bra när jag gjorde det (det gör jag inte varje gång).

När jag kom in genom ytterdörren möttes jag av min familj och våra vänner B och L. Jag fick ett glas mousserande i handen och det blev startskottet på en supertrevlig kväll. Äldsta dotterna hade lagat mat och maken hade handlat ett nytt gott vin. Men det hade ju inte gjort hela kvällen på det sätt som B och L nu hjälpte till att göra. Efter maten badade vi tunna och jag har nog aldrig varit med om att det har skvätts så mycket. Vi pratar om typ vågmaskin och bomben i en salig blandning. Inte alls det där lugna behaglig som vi brukar ha när vi badar. Måste nog säga att B var en rätt stark katalysator…

Väl inomhus igen dök Singstar upp. Och vad hände – vart tog tiden vägen – och varför har jag träningsvärk i magen? Det var hysteriskt roligt. Vi snackar vinnarskalle, tjuvknep, glappkontakt i mikrofonen, schysst sång och anskrämliga läten. Ovanpå det lite bugg och en dans av Farbror Frej. Det var hysteriskt roligt!

När jag kom i säng – 02.23. Det måste vara något magiskt med den tiden på fredagar….